lördag 28 december 2013

Snart är 2013 slut


Nu är julen över för denna gången och snart likaså 2013. Personligen har 2013 varit av sorgens och oturens år, även om hästarna har gjort stora framsteg! Jag tänker inte ha några mål för 2014 vad gäller hästarna utan tar allting som det kommer och utefter vi har lust med. 

Vinterhagen är full i lera och på sina ställen är leran som välling så hästarna rör sig inte speciellt mycket och är därför väldigt pigga just nu. Körde Athlas i torsdags efter nästan två veckors ledighet och där och då var jag glad att jag valde att ta tränset, annars brukar jag köra i grimma. Han sprang dock mestadels med huvudet i himlen och öppen mun, men vad skulle jag göra ? Jag var ju tvungen att bromsa men satt inte och mordhöll hela tiden. 

Igår gick jag, Lovis och Zorro en promenad och Lovis drog så när kopplet tog slut så drogs jag frammåt några steg och Zorro var inte sen med att svara på detta med ett pip och studsa med frambenen. Kände inte för varken hovar i ryggen eller i huvudet så jag tvärvände mig om och sa NEJ! och han slog på en tvärnit och gick snällt igen. 

Får se vad vi hittar på idag men ska snart åka dit iaf. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar