söndag 29 december 2013

Fin häst och regn.

Igår grejade jag med båda hästarna. Lasttränade Zorro och körde Athlas. Känner att jag har lasttränat färdigt med den hästen nu. Har ju ändå hålligt på till och från i 7 års tid med varierade resultat. Lik förbannat måste jag ju till klinik med honom men då får vi göra som så att vi tvingar på honom när det är dax. Jag orkar inte hållas längre och han vill förmodligen inte heller. Ibland kommer man helt enkelt till en återvändsgränd där man känner att man provat allt och jag vet inte om det bara är att acceptera eller hur man ska göra. Sa till mamma att jag inte vet vad jag vill ha för häst sen, om det ska va en lippe, andalusier, camargue eller nordsvensk och hon kläcker ur sig att hon hittade en fin isabellfärgad nordis på hästnet. Jag har inte varit inne där på ett tag men var ju tvungen att gå in och kika när jag kom hem. Såhär ser han ut; 


Atlas heter han och ja, han ha lite samma uppsyn i ansiktet med uttrycket som min lilla Athlas har. Tyvärr har jag inga pengar, annars hade det varit roligt med honom som projekt. 
-------------------
Körde Athlas på grusvägen i mörkret men det var ingen höjdare. Vägen är så gropig så när vi skulle trava sprang han med huvudet nere i marken för att se vart han satte fötterna, men det är nästan lite svårt att trava och se sig för samtidigt. 

Idag var solen uppe en sväng men det försvann samtidigt som regnmolnen drog sig över och det började givetvis regna. Är ganska trött på regn och lera nu! Vart ingenting gjort med hästarna då Lovis inte varit så fräsch idag, annars hade jag velat ta en promenad med dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar