torsdag 14 april 2011

Gårdagen

Red ut på Zorro, som egentligen ville bort mot paddocken. Vet inte vad han funderar på men ibland kan han få för sig något och då drar han sig inte för att visa det men vi kom iaf iväg till skogen bakom Lenita och vi kom tillbaka utan att bli påkörd av något tåg eller liknande. Ingen vidare rolig ridväg egentligen då man måste över järnvägen och ett tråkigt dike. Men nån gång ibland funkar ju.
Sen var det lilla Athlas tur. Vi gick till banan och tömkörde lite och det var första gången jag hade ledande innertöm. Han var stressad och lyssnade med ett halvt öra men det funkade över lag. Underhåller vi detta bra nu ska det snart inte vara några problem. Men det märks ju att det var längesen jag tömkörde en grön häst för ibland blir jag lite osäker på hur jag ska göra för att han ska förstå och ibland glömmer jag bort att han faktiskt är nybörjare och inte alltid förstår. Kanske skulle ringa Sia och kanske få lite kommaigång-hjälp :) Men vi får se.
Idag ska jag gå ett varv runt hagen och slå stolp, en del halvligger nästan. Sen blir det lite aktivitet och efter det så får hästarna sova ute i natt :) Om det inte börjar regna nu ikväll, då kan dom gott vara inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar