torsdag 14 april 2011

Toppen dag ! :)

Rätade upp två stolp som nästan inte stod upp längre och slog lite på andra stolp längs halva hagen ungefär, får ta resten en annan dag. Sen var det aktivering av hästar som gällde. Först ut var Athlas. Ville inte gå med honom till banan en tredje dag i rad och jag ville inte tömköra i skogen eller nå så vi klickade i hagen utanför stallet. Vilken stjärna han är ! Fattar inte hur jag kunde pricka så rätt när jag var och tittade på honom. Att jag lyckades få med "rätt" ponny hem. Vi tränade lite böjning på volt, yoga, buga, stegra, lite spansk skritt osv. Flyttade från och mot mig och sen såg jag mina tre koner som stod i hagen så vi flyttade lite slalom mellan konerna och det gick suveränt :)

Sen var det Zorros tur. Vi sadlade och red iväg till paddocken. Vet inte om han tycker att det är roligt eller nå där borta för han har gett sig fan på att han ska dit. Idag var det så roligt så jag nästan inte ville sluta rida. Han är så fin o skritten och idag travade vi lite mer än tidigare, på volter och böt varv och grejade och tänkte lite extra på böjningen vid varvbyte. Stundtals var han redigt fin i traven och släppte efter och han har nog aldrig varit så här lätt i munnen i traven och speciellt inte när jag rider lätt :O Så det var riktigt kul och jag hoppas det håller i sig så.

Sommarpälsen börjar komma nu och Zorro är prickig :) Lite charmigt faktiskt men idag åkte eksemtäcket på. Tänkte att jag skulle börja med det innan han börjar klia manen. Får hoppas att han får behålla manen i sommar. Bara det att det är så himla drygt med täcket och manen blir så himla fet och äcklig. Dom får börja sova ute om nätterna nu och det ska inte bli annat än skönt vill jag lova :) Och nu är det bara en vecka kvar tills Nisse kommer och gör dom sällskap :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar