fredag 10 september 2010

Lastträning dag 3

Nu har jag lasttränat tre dagar i rad. Första dagen tog det 1,5 timma att få in honom. Idag tog det 10 minuter att få in honom första gången. Som fortast tog det ca 5 minuter och jag har haft in honom 5 gånger i transporten på ca 30 minuter. Jag har inte stressat och idag har han inte gått över mig eller stressat upp sig själv. Några gånger när Zorro stod inne i transporten bad jag honom stå kvar medans jag backade bak mot hans rumpa där jag stannade och klappade lite och sen gick jag ut ur transporten bakom honom och runt på utsidan och fram till hans huvud genom skötardörren gav lite godis och gick sen tillbaka på utsidan. Han var verkligen duktig idag och jag känner att han börjar komma ner på jorden, vara lugn, lyssna och ta till sig det jag säger och lita på mig. Just nu känns inte lastningen jobbig. Men jag har å andra sidan inte satt in någon mellanvägg eller åkt ännu. Han är inte redo för det än. Ska lasta och göra om det vi gjort idag en gång till innan jag sätter in mellanväggen. Tog ut Athlas ur hagen och trickade lite och sen trickade vi lite mer i hagen. Inget avancerat utan bara det vi kan. Imorrn är grabbarna lediga pga logdans. Tjoflöjt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar