torsdag 9 september 2010

Fick in Zorro tre gånger på ca en timme idag. Första gången backade han ut för att jag kom in till honom och han kanske hade ett myrsteg kvar fram till bommen. Gav mig fan på att han skulle in igen så bara en liten stund senare så var han helt inne. Fick lite grund och äpplen. Stod och klappade massor och pratade. Sen backade jag och bad honom stå kvar så sen stod jag vid rumpan på han och klappade och sen gick jag fram och berömde för att han stått kvar och så backade vi ut. Efter det hade jag ju fått lite mersmak på lastningen så jag tänkte att vi skulle in en gång till innan vi slutade. Efter att han stressat upp sig själv, nästan gått över mig och försökt gå förbi transporten på andra sidan så stod han snart inne igen. Upprepade samma saker som gången innan och han fick tok mycket beröm och sen gav vi oss. Skulle rida ut efteråt och han var väl inte så super taggad på det. Han försökte vända några gånger och på vägen hem hade han så bråttom att han nästan inte hade tid att vänta på en traktor som åkte över en bro vi skulle gå på. Men är super nöjd över honom idag :) Tog Athlas och åkte med honom till Thezz senare på eftermiddan. Vi tömkörde ett varv runt byn och sen fick han och Prinsen leka lite i hagen :) Nyttigt för Athlas att tömköra på annat ställe med annan häst och det gick rätt bra för att vara 3e gången jag tömkör honom. Han gick dock och bet lite på Prinsen men man får väl ha lite överseende med att Athlas bara är 2 år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar