onsdag 8 september 2010

Lastträning

Fick för mig att jag skulle lastträna lite. Jag och Emma lastade förra veckan och det gick inge vidare. Jag har aldrig fått in honom i transporten själv tidigare men idag tänkte jag att jag skulle försöka kolla på honom och se hur han reagerar och vad han gör.
På med repgrimma och rep och ut till transporten där hans hink stod och väntade med lite mat i om under skulle ske och han till slut skulle stå där inne.
Swingade lite rep, smackade, kliade, pratade och gav godis. Han kastade sig bakåt, gick nästan över mig några gånger och stressade upp sig själv till tusen. Men jag tappade aldrig kontrollen över mig själv. Efter 1,5 timme stod han där inne och han ick tok mycket beröm och godis. Han tittade bakåt flera gånger och var lite spänd. När maten i hinken var slut och han hade fått massa klappar och godis så backade vi ut.
Lyckan var oändlig och efter lastningen gick vi en promenad och klickade lite och sen fick han gå ut i hagen igen.
Tog in Athlas. Han fick gå lös och vi gick in i transporten och åt upp resterna från Zorro. Sen klickade vi lite och sen fick han gå ut i hagen igen. Han var lös hela tiden och det gick riktigt bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar