söndag 6 november 2011

Dålig uppdatering, som vanligt !

Som vanligt är det ju huuundra år sen jag uppdaterade bloggen och varje gång säger jag att jag ska skärpa till mig men det har ju inte funnits så mycket att uppdatera om då jag inte gjort nånting med hästarna den senaste tiden. Samma dag som jag skrev förra inlägget så vart hunden akut dålig så jag fick åka in med henne till strömsholm där hon vart kvar över helgen och sen har vi varit tillbaka dit på provtagningar och ultraljudsundersökningar så det har inte funnits tid, ork eller motivation till att göra nånting med hästarna. Dessutom har det ju funnits begränsat med möjligheter till att hitta på något där dem stod. Men nu när jag förhoppningsvis kommer igång med dem så kommer det ju finnas mer att skriva om :) I tisdags flyttade vi hästarna till föräldrarnas gård. Jag måste säga att fan va smidigt det är att ha hästarna på gården ! Igår tog jag premiärturen med Zorro. Tänkte att vi bara skulle skritta en sväng men han var så satans pigg så vi travade lite också. Tror det har hänt en gång tidigare innan och igår hände det igen, jag fick håll när vi skrittade :O Athlas och jag trickade i paddocken och har var så pigg att han var farlig, hans rumpa hade en tendens att lätta lite från backen. Ställde upp ett hinder som han fick hoppa över och det tyckte han var riktigt kul men sen spårade han ur och kutade varv på varv runt paddocken och sen smet han då det inte finns någon tråd längs ena långsidan. Idag blir det nog lite tömkörning för bägge grabbarna. Zorro ska nog få dansa runt i paddocken och Athlas ska ut på vägen. Klippte Nisse igår också. Maskinen börjar sjunga på sista versen så det blir till att köpa en ny. Jag och mamma ska väl gå ihop och köpa en tillsammans. Det var väl allt för den här gången. Ha det gott så länge !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar