måndag 25 juli 2011

Händer väl inte sådär överdrivet mycket på hästfronten just nu. Får just nu greja med hästarna varannan dag typ. Zorro ena dagen, Athlas andra dagen, Zorro tredje osv då jag jobbar 12 timmars nu i två veckor och helt enkelt varken hinner eller orkar ta bägge på samma dag. Zorro går det ingen nöd på, men Athlas stod vid grinden hela tiden i förrgår och försökte smita ut när jag skulle ta in/ut Zorro i hagen och när jag skulle in för att smörja skapet på Athlas. Gjorde lite ont i hjärtat när han höll på, han ville verkligen hitta på något och så fick han inte för att det inte var hans dag. Igår var jag bara dit och gav äpplen och imorrn är det hans tur att få hitta på något. Blir väl en runda tömkörning i skogen skulle jag tro.På tisdag ska jag se till att skicka in anmälan till ponnyutställningen i karslund. Räknar inte med att det ska gå bra då jag aldrig har ställt ut nångång, men man måste ju börja nånstans :)Mamma och pappa har köpt en liten hästgård med 4 boxar och paddock så i början på november blir det flytt för hästarna. Dock ska dom flyttas till vrälinge igen så snart jag har fått semester igen då det börjar bli höst och knott och vi inte har något stall hos Anne som rymmer 3 hästar och jag orkar inte låsa mig med två pass om dagen hos hästarna, som det blir om jag väljer att ha dem kvar och Nisse flyttar till vrälinge, men vi får väl se vad som händer och sker. Ska bli väldigt skönt med ridbana på gården så jag hoppas att jag får igång bägge hästarna sen efter vintern så jag och Zorro kanske kan komma iväg på någon tävling så småningom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar