måndag 25 juli 2011

Cesar Millan

Har precis kollat på Cesar och jag blir lika inspirerad varenda gång och han hjälper mig mentalt, både med hästarna och med hundarna. Athlas visar mig väldigt tydligt hur jag är mentalt när jag umgås med honom. Är jag minsta stressad och uppe i varv så är han överallt och ingenstans och lyssnr inte. Blir jag minsta lilla spänd när jag går med Gina och möter en hund så gör hon utfall. Jag kan lasta Zorro så länge jag vet att vi bara tränar, vet jag dock om att vi ska åka får jag en annan känsla i kroppen och han går inte att lasta alls. Självklara grejer men att så små saker som en förändrad känsla i kroppen genast ger respons på djuret man har i närheten är sjukt egentligen. Att ständigt ha djur ikring sig så man måste leva i nuet och vara avslappnad men bestämd kanske borde göra att man själv lever mer i nuet istället för att sväva iväg till något som hänt eller för långt i framtiden och man kanske skulle må bättre psykist i allmänhet ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar