onsdag 20 april 2011

Vilken dag !

1 Juni ska jag lämna iväg Athlas på inkörning hos Anna Rosén så idag var jag och Linda dit för att lämna en bokningsavgift, träffa Anna och se vart det ligger så jag vet vart jag ska köra sen. Hon var hur trevlig som helst och det känns verkligen bra att lämna iväg honom till henne. Tömkörde Athlas i skogen bakom huset och det gick bättre än väntat allting med honom idag tycker jag. Första halvan av skogen var han pigg och ville trava men andra halvan hade han lugnat ner sig lite och stannade ganska ofta och tittade bak mot mig och såg lite frågande ut om han gjorde rätt. Han är bra go ! På min lilla promenad till och från jobbet kom jag att tänka på en grej som jag ska testa med Athlas imorrn så det blir nog en tur till paddocken för att tricka lite. Zorro var helt galen idag och jag kan inte göra annat än att skratta åt han. Vi tog ett varv runt skinnartorp och började i skogen bakom huset och sen kom vi ut på ett gärde där jag tänkte att vi skulle trava men han tyckte det skulle vara fullt ös, han bockade och gjorde allt möjligt så jag var nära på att åka av och sen kom det ett dike som han kunde kliva över men diken är sååå otäcka och det gick ju inte för sig. Slutade med att jag fick hoppa av och han fick hoppa över diket 3 gånger innan jag hoppade upp igen och fortsatte vidare. Genom sly och helvete och sen över 90 vägen och han fick syn på nästa dike och spände hela kroppen och vägrade gå mot det. Hoppade av igen och han hoppade över. Upp igen och travade på grusvägen och sen kom vi bort till Christophers gärde där han stanna och pissade innan han sen skulle pipa och fara iväg som om han vart skjuten i röva. Red genom skogen i stackäng och när vi kom ut på grusvägen hade han en pinne i svansen som inte ville lossna och jag vägrade hoppa av en tredje gång så jag satte mig bakom sadeln för att nå svansen och det gick ju bra. Såg sen att gummisnodden på ena stidbygeln var borta så imorrn blir det en tur till marieberg skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar