måndag 15 november 2010

Pissväder

Va tråkigt det är att vakna och höra att det regnar ute. Hade tänkt rida idag för det skulle verkligen behövas, men vem blir sugen när den kollar ut genom fönstret ?
Ialla fall. Vart så mörkt igår innan jag kom ut till stallet så jag borstade bara av dom. När Zorro var inne vart jag ståendes och petade på mulen och han började flema. Hämtade klickern och och försökte få ett kommando på det. Får väl se idag hur bra jag lyckades.
Efter det åkte jag till Therese och hjälpte henne o klippa Prinsen. Det tog ett bra tag att bli klar men maskinen krånglade lite och han hade så mycket päls att det tog knäcken av skären.
Ska åka in och köpa nya skär idag och sen ska jag bara se till att få Athlas torr och sen ryker hans päls också.
Såhär såg iaf Prinsen ut när vi hade klippt ena halvan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar