fredag 12 november 2010

Nu är det ju som vanligt längesen jag uppdaterade här.
Har som vanligt inte fått igång Zorro ordentligt. Har haft uppehåll nu en vecka typ från ridningen, det har varit så grådassigt väder och sen vart det snö och slask och tja, har man inga snösulor än så har man ju inte. Har börjat klickerträna Zorro också och det går super än så länge. Tänk att man göra det så enkelt för sig genom att använda en klicker ;)
Måste bara nämna att Athlas kan sidepass front nu med och han är skit duktig på att flytta bakdelen mot mig när jag pekar på den.
Förra gången jag var på NH träningen så gick vi igenom tryck osv och vi fick lära oss sidepass front och away längs spåret. Jag tycker det var lite bökigt även fast vi höll oss längs staketet. När vi skulle göra front så skulle man ha repet runt rumpan eller magen på hästen för att kunna hjälpa hästen i början och sen skulle det räcka med att repet bara hängde över ryggen och ner på andra sidan hästen. Lite osmidigt kan jag tycka nu och ibland får jag känslan av att jag måste vara tydligare och att hästen inte tänker så mycket själv när jag använder repet. Athlas lärde mig sidepass front på en dag och utan vägg och jag har aldrig gjort annat än pekat på rumpan så han har ställt huvudet från mig och flyttat sig fint emot mig :) Tacka vet jag klickern :) Ska bli spännande o se vad det blir för trick härnäst och jag kan inte säga annat än att jag ser fram emot att få se vad det blir :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar