söndag 21 november 2010

Idag började jag med att mocka lösdriften lite. Det var inte det lättaste för det var liksom halm-bajs-halm och kanske lite bajs på det. Så det tog ett tag men det vart två skottkärror och sen halmade jag lite. Fick vara ensam tills jag stod och halmade för då kom Diesel och kollade in kärran som var full med skit och rätt som det var hade han en hoven i den och välte den. Sen kom Koffe och Athlas också och kikade.
Sen skulle jag ut och tömköra Athlas. Det gick bra i början och sen började han stanna och han skulle vända och hålla på så vi vart osams och då hade vi kommit så pass långt att vi lika bra kunde fortsätta runt. Nu i efterhand så kanske det hade varit bättre att vända så hade ju han blivt nöjd och kanske hade tyckt att resten hade varit någolunda kul iaf. Trickade lite på stallplanen sen innan han skulle släppas ut så att han kunde få göra något roligt idag. Inga problem att släppa ut han i hagen idag iaf :P Men imorrn ska jag låta honom vara.

Zorro fick sig en tur bort till ridhuset idag. Släppte honom där och så fick han trava lite. Tyckte att han såg lite ojämn ut bak i traven men han kanske bara är sån. Han verkar inte ha speciellt ont eftersom han så glatt börjar trava såfort jag kortar tyglarna. Kändes som vi var ute i en evighet bara för att han tar sånna myrsteg och jag frös =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar