söndag 28 november 2010

Började klicka in Basilika idag. Har kommit så långt att hon förstår att hon ska nudda handen med mulen för att få en godis. Försökte med puss men hon förstod inte riktigt och när hon inte fick en godis efter ett tag tröttnade hon och vände sig om. Ska göra om det igen när det finns lite tid över.
Var ute och gick en liiiiten stund med Athlas förut idag med och vi klickade lite längs vägen också. Han är så följsam och duktig vissa stunder så jag hänger nästan inte med själv ibland. Det är så kul o titta på honom ibland när jag går på ena kanten och han på andra och så ställer han sig ifrån mig och flyttar sig lite försiktigt emot mig. Han bjöd också på några fina resningar :)
Zorro och jag skulle sen ut och rida lite, vi skulle över bron på stora vägen och sen ta ett varv borta vid fänninge och sen tillbaka. Men när vi precis lämnat gården så började det blåsa utav helvete och Zorro försökte gå på alla möjliga sätt, på tvären med röven emot, med huvudet emot, som vandligt men med huvudet böjt ifrån blåsten. Han försökte vända men jag ville fortsätta, men några steg senare insåg jag med att det skulle bli så himla tråkigt så vi vände och red åt andra hållet tills skogen tog slut och där vände vi.
Varför ska det alltid blåsa storm nuförtiden när jag ska rida ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar