söndag 19 september 2010

Lastträning, ridning och trick

Idag lasttränade jag Zorro igen. Det är lika bra att ligga i. Det gick fortare och bättre idag än igår men han är spänd som en fjäder när han kommer in och drar sig inte för att backa ut. Kommer nog ta längre tid innan jag kan sätta in mellanväggen än jag hade trott. Men imorrn ska jag ringa till återförsäljaren på transporten och kolla om han har nån hel lång bakbom. Skulle vara så smidigt om han har en. Red en bit längs vägen. Skrittade och travade sen en del. Han skötte sig riktigt bra faktiskt och det skulle va så roligt om jag fick igång honom och kunde åka iväg och träna. Men det ska jag se till o fixa nåndag! Tog ut Athlas sen och trickade lite på stallplanen. Han var lös fram tills jag skulle ta med han i stallet och borsta av. Han skötte sig kanonbra och är verligen huur duktig som helst. Får se sen hur bra han sköter sig hos Rickardsson på onsdag men det ska nog gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar