fredag 13 augusti 2010

Zorro ville inte ta bettet igår heller när jag skulle tränsa. Sen ville han inte gå av stallplanen och när vi kommit iväg en bit så försökte han vända med jämna mellanrum. Vände efter ett tag och tog en annan väg som vi inte ridit förut. Ingen toppen väg men tillräckligt för att kunna skritta en sväng utan att sitta och gnälla på honom. Inte ens Athlas ville ut på tur igår. Men det är ju egentligen inte så konstigt eftersom vi får gå samma tråkiga väg varenda gång. På vägen hem fick jag nästintill dra fram honom och han gick och bet på grimskaftet istället för att gå typ. Vet inte om jag kanske måste börja se mig efter ett annat alternativ. Trivs bra i stallet med Emma och Ella. Det gör jag verkligen ! Men jag känner inte riktigt att ridvägarna uppfyller mina förväntningar riktigt. Om man måste rida ut varje gång man ska rida vill man ju gärna att det finns några att välja mellan. Speciellt när man har en liten som man ska gå promenader med också, och det känner jag att dom här vägarna inte gör. Tyvärr ! Idag tänkte jag inte ens försöka rida Zorro eftersom han varit så tråkig i två dagar så det fick bli lite trickträning på stallplanen med både han och Athlas. Tränade på spanska skritten med Zorro och bugan. Han skrapar mer än gärna med sina framben men bugan var han inte så sugen på idag. Med Athlas finslipade jag lite spansk skritt då han har börjat slarva med högerbenet, och stegrade lite och idag stegrade han rätt högt :) Sen började vi med att backa när jag står bakom och drar lite i svansen och när jag står bredvid och håller handen vid manken. Han var superduktig ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar