onsdag 11 augusti 2010

Hästarna har fått vara lediga nu i ungefär en vecka. Har varit upp till sandviken och ner till skåne. Zorro har varit så hostig så han har fått vila några dagar innan jag åkte till sandviken. Han hostar fortfarande och jag vet inte om det är pga av höet eller för vaccineringen. Han hostade inte innan sprutorna men hoppas det blir bättre snart. Skulle ut och rida igår men han ville verkligen inte. Först ville han inte av stallplanen och sen efter en bit så ville han vända och han gick så sakta och bara maskade så jag vände. Han ville inte ens ta bettet när jag skulle tränsa så, ja han ville inte helt enkelt så han slapp. Körde egenom lite trix på stallplanen istället. Försöker få in spansk skritt men det går jävligt knackigt på den biten, samma sak med att få honom att buga utan att jag tar i benet. Men med lite slit ska väl det också funka en dag :) Athlas har varit så jobbig på promenaderna. Kan gå fint och utan vara stressad och sen helt plötsligt ökar han farten och ska börja trava. Har försökt med det mesta, bla att träna in stanna så att jag kan stanna honom redan när han börjar öka skritten. Det har funkat ibland men man får ju verkligen hålla på och nöta och det blir ju inge roligt i längden. Han håller på så när jag är på hans högra sida så han tycker väl att det är jobbigt när jag är på den sidan men han ska väl fixa det en dag. På senaste promenaden sprang jag med honom när han började trava. Han ville sakta av efter en stund men han fick allt fortsätta tills jag sa att det räckte. Tror han behövde springa lite för han skötte sig verkligen då :) Ska kanske kolla med kvinnersta om dom vill ta emot honom på inkörning en månad. Dels så får jag honom inkörd och han får mycket folk omkring sig och kanske får gå på lösdriften med ponnysar i sin egen storlek, vilket skulle vara toppen för honom. Men får se hur jag gör. Nisse har lärt sig yoga på två dagar. Han lyfter bakbenet själv och tar bak huvudet. Helt otroligt :O Hade en liten trickträningsdag igår och började med backning bakifrån och från sidan genom att dra lite i halsring, som början på bugan. Gick väl sådär halvbra men det ska vi allt fixa. Red lite barbacka med repgrimma i hagen också. Det gick men inte mer än så för han fokuserade så mycket på utgången och drog sig däråt. Men med lite träning ska nog det bli bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar