söndag 22 augusti 2010

Igår trodde jag knappt mig själv. Athlas som alltis är så på och vill hitta på saker var inge taggad på promenad. Jag fick släpa med honom runt. Utom på ett gärde, där galopperade han bredvid mig när jag sprang. Annars var han hur seg som helst. I vanliga fall brukar jag kunna vända om jag tycker hästen är så seg och inte verkar vilja, men igår trodde jag att det var för att vi gick på en väg vi brukar gå en bit på och sedan vända men det vart inte mer fart efter att vi kommit förbi det stället men då ville jag inte vända för då hade vi nästan gått halvvägs. Tänkte skritta Zorro på gärdet och försöka hitta formen men det vart trav och lite galopp och han var hur pigg som helst, bockade, pep och drog järnet. Mitt i galoppen tvärstannade han och sket och sen galopperade vi vidare. Haha. Hela han var svettig när vi var klara men han hade iaf haft roligt och det är huvudsaken !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar