tisdag 24 augusti 2010

Athlas ska få vila lite nu på obestämd tid. Han var inte sig själv när vi var iväg till ridhuset i söndags. Han backade bredvid mig och så sparkade han bakut. Det har blivit bakslag på spanska skritten och när vi var i ridhuset var han inge taggad. Det fanns på nå vis ingen glöd i han. Men något han ändå gjorde super i ridhuset var att trava på en volt runt mig. Inte för långt bort och inte för nära utan på sånt avstånd att jag skulle kunna ha ett dressyrspö och påverka honom på olika vis. Om han nu hade varit så pass utbildad. Well, det är lätt att glömma att han bara är bebis fortfarande och behöver få ha sina viloperioder för att smälta allt. I veckan som var har vi haft massor med trickträning och han har lärt sig 3 nya trick och det har varit visningar och allt möjligt. Han har alltid velat vara med men just i söndags så var han inte så sugen och då ska man lyssna på och acceptera det. Allt man gör ska vara roligt, inte tvång. Zorro var pigg i söndags med. Han gjorde nog dom värsta bocksprången jag varit med om och jag vet inte hur många gånger jag höll på att ramla av. Men det var roligt och lät han hållas. Hoppas på att få igång honom snart. Nu har han ju tappat en baksko men vi rider endå. Är så trött på att det ALLTID ska komma något ivägen för mig igångridning !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar