tisdag 4 maj 2010

Lek och bus

Zorro var verkligen en stjärna. Håller på och tränar på att ha honom lös på stallgången och det går faktiskt bra. Än så länge har vi varit ensamma i stallet då men det är en bit på vägen. Har märkt att om han trär ner huvudet till golvet och står och nosar dröjer det inte lång tid innan han glömmer bort sig och tar några steg så man får vara med och kolla vart han har huvudet. Drog iväg till Oscarssons paddock och lekte lite. Han var ganska pigg och busig så jag fick akta mig lite ifall han skulle bli så taggad att han slog med frambenen då han kan göra det ibland när han blir pigg och busig. Övade en del inkallning och trotts att han stod borta i ett hörn och åt lite gräs som han kunde få tag på så kom han efter en stund till mig. Gick sen upp till huset och skulle betala för mig och då vart han ledsen och sprang runt som en dåre och skrek. Stackarn ville inte bli lämnad själv. Synd bara att jag inte filmade. Det gick fort sen när vi skulle hem också, men skönt med lite fart ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar