fredag 7 maj 2010

Håller ju på och tränar på att ha han lös på gången. Idag testade han lite i början med att ta ett steg fram lite då och då så jag fick ju hålla på att backa och vara konsekvent så han inte skulle strunta i vad jag ville. Sen när vi skulle ut och rida stod han still när jag skulle hoppa upp, vilket inte är så vanligt och idag hade jag bestämt mig för att träna uppsittning tills han stod stilla om han gick i väg första gången jag skulle sitta upp. Men han stod ju still så då slapp vi det. Det var en pigg och glad Zorro idag. Han stack med mig. Det gick så fort att det rann ur ögonen på mig och jag bara väntade på att han skulle bocka så jag skulle ramla av. Bockningen kom men jag satt kvar och det var väl tur det. När vi kommit tillbaka och jag tagit av alla grejerna och borstat klart öppnade jag boxdörren. Jag brukar alltid låta Zorro stå kvar, lös, på gången en stund innan jag säger varsågod och han får gå in. Men idag var han så ivrig och efter ett tag bestämde han sig för att gå in, trots att jag stod ivägen så jag vart inklämd i väggen. Gick in och hämtade hästen och ut med honom på gången igen. Där fick han stå en stund tills jag gav honom tillåtelse att gå in. När han väl fick det tvekade han lite innan han nästan sprang in. Söthäst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar