söndag 30 maj 2010

Idag skulle Zorro och Athlas lastas för att sen köras iväg till sommarstället. Zorro är ju så tråkig att lasta så jag drar mig oftast för det. Vi började med Athlas för att se om Zorro ville gå på när det redan stod en häst där inne. Vart inte enklare men inte svårare heller. Ut med Athlas och in med honom i stallet. Jag höll i Zorro och Emma stod bakom och smackade lite ibland och han var faktiskt uppe med alla fyra på luckan några gånger. Men till slut hände det inte så mycket mer än att han bara stod och trampade på stället. Vi tog körpisken och duttade med på rumpan. Hände väl lite i början men sen funkade inte det heller. Måste erkänna att det efter en stund blir ganska frestande att ge han en snärt. Men nej det är ju inte riktigt schysst och lär ju inte göra saken bättre. Stod en stund på sidan, i höjd med sadelgjordstaden och duttat och tänkte att jag och Emma kunde stå på varsin sida och hålla ett grimskaft bakom rumpan. Ingen stod nu framför utan jag stod rätt långt bak på hans högra sida. Till slut var han inne och Linda tog emot honom. Hur skönt som helst och jag hoppas detta är ett sätt som kommer funka i framtiden också. Han blev glad när han kom hem till Anne och Kent. Han och Athlas har gått bredvis varandra och ätit. Ska ligga i till veckan med stora hagen så dom får komma ut på den istället. Gräset i den här lilla hagen kommer nog inte räcka så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar