torsdag 6 februari 2014

Lite babbel

Igår var stallet klart och Athlas promenerad när klockan var strax efter 16. Vet inte när det hände senast och det gick ovanligt lätt allting. Mockade till och med åt morsan fastän hon inte hade bett mig. Det var nästan isgata ute så jag funderar på att börjar åka med honom till ridhuset. Det är nämligen dax att börja sätta igång honom nu. 

Idag vart det inget gjort med någon av hästarna men jag var iväg och köpte två torvbalar till Zorro och sen åkte jag till Moa. Köpte en magväska av henne och vi planerade in några måndagar framöver då vi ska lastträna hästarna samt att vi ska dra ihop en "uppvisningsgrupp". Såhär i efterhand så är jag inte speciellt sugen på något av det, men får ge det en chans.

Har som vanligt kikat lite på nätet och hittat lite inspiration och lite nytt att träna mot. Gäller bara att försöka komma på hur jag ska lära in det. 

Det får vara allt för den här gången. Vi hörs snart igen, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar