tisdag 15 november 2011

Först surmule, sen lycklig

Idag hade Athlas tydligen varit en riktig surmule ute i hagen, han hade stått vid höet och sparkat flera gånger mot Zorro så han inte fick äta. Det märktes även på honom när jag tog in honom att han var sur och en gång försökte han sparka mot Lovis. Hade bestämt mig för att köra honom idag då det är flera månader sen sist och han sken verkligen upp när han fick dra vagnen. Inte så värst roligt att köra längs grusvägen och vända men det funkade och det bästa var att vägen är rätt så rak så det är inga upp/nerförsbackar och det är ju toppen med tanke på att jag inte svetsat ögglorna till bakselen på skaklarna ännu. Vi travade en hel del och jag tror han tyckte det var väldigt skönt att få komma ut och röra sig i ett lite snabbare tempo och längre sträcka.
Zorro och jag var i paddocken. Han kändes jättefin i skritten, speciellt efter att ha travat lite :) Och fin i traven stundtals. Fan va roligt detta är :D Imorrn är det ut som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar