måndag 11 juli 2011

Världens bästa PonnyPojkar !

Idag fick bägge en varsin omgång klickande o trickande. Zorro behövde det verkligen då han bjudit på buga när jag har tagit upp hovarna för att kratsa dem flera gånger nu. Zorro sken som en sol hela tiden och vi tänade på att ha honom på en volt runt mig i skritt och trav och så gjorde vi några varvbyten. Hade repgrimma och rep men provade att ta bort repet efter en stund på volten när han var koncentrerad på mig och det gick också klockrent. Gjorde sen lite yoga och buga och sista bugan gjorde han med bara liiite hjälp, och sen gav vi oss. Blir trick för hans del imorrn igen :) Athlas tränade lite galopp-kommando på rakt spår och ganska mycket volt och sidförflyttningar och väldigt mycket backningar eftersom han ska gå upp framför mig och blockera min väg. Vart även lite stegra, buga, spansk och yoga. Blir körning eller tömkörning för hans del imorrn :) På onsdag är det service på hästarna, då kommer veterinär o vaccinerar + kollar tänderna och så kommer hovis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar