måndag 18 juli 2011

Ett gnälligt inlägg

Igår gjorde jag ingenting mer än trickade lite med bägge hästarna i hagen. Regnet hängde i luften och det kom lite småskurar ibland. Jag och mamma kom på också att vi har bara en längre sväng som är ganska okej, en kortare sväng som är svintråkig för det är bara massa asfalt och sen en liten sväng i skogen och så har vi en super-mega kort runda i skogen som är helt okej men dock för kort typ och så har vi Rambergs lilla paddock som typ verkar gjord efter shettisar för den är inte stor, men den funkar ändå att rida i om man inte ska göra nå avancerat. Asfalten sliter som fan på sömmar och skor och det är inte ens kul. Och vi har inget direkt stall att ta in dem i sånna här regninga dagar för att torka så man kan pyssla lite med dem. Jag hatar juli, det bara regnar ! Och som ni kanske förstår blir det INGET gjort med hästarna idag. Det finns regnkläder kan tyckas, men nej, jag skippar nog det. Finns dom som släpper sina hästar på bete i början på juni och som inte gör något med dem förän i augusti så mina hästar överlever nog en dag till !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar