onsdag 4 maj 2011

Lastträning

Lasttränade Zorro. Han var faktiskt riktigt duktig och jag också. Jag behöll lugnet hela tiden, levde i nuet och allting var toppen. Efter en ca en timme var han helt inne och vi backade ut och jag nöjde mig med det. Tänkte ta en intensinvecka med lastningen och målet är att kunna stänga in honom. Idag hade tog jag ut mellanväggen så vi bara kan lägga eneri på att få in honom utan större problem och sen efter hand sätta in mellanväggen och något tillfälle senare sätta för bakbommen och stänga igen allt. Vi kommer klara detta, det är jag säker på ! När vi var klara med lastningen tog jag och mamma en liten tur i skogen med hästarna. Och när vi var klara med dem fick dem gå i hagen bakom stallet och äta gräs en stund medans jag grejade med Athlas. Vi klickade och det lös om honom och han är så villig på allt. Dock höll vi inte på så länge för han är lite snorig och det räcker med att han hade stressat runt i boxen när han var hemma själv. Sen fick han också gå i gräshagen en stund innan vi flyttade över dom till den vanliga hagen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar