fredag 1 april 2011

Zorro var helt galen igår. Vi var ute i hagen och klickade och han var super, dock väldigt laddad och slog gärna med frambenen och pep. Till slut hamnade han bakom mig och så pass nära att han slog mig med frambenen på ryggen. Vart inga större skador utan två blåmärken varav det ena knappt syns. Kände då att det fick vara nog och att han behövde rastas så vi gick till stallet och sadlade o sen red vi iväg. Vi skrittade bort till paddocken och kollade läget men insåg att det skulle vara för mjukt så vi red iväg till Lenita och travade o galopperade på hennes grusväg. Han var jätte fin i skritten och vi flyttade över vägen och grejade. Hade faktiskt glömt bort hur roligt det kan vara att faktiskt rida seriöst. Men sen när vi kom tillbaka så borde han ha varit lagom rastad. Athlas och jag lekte i hagen och han var också pigg och glad men han slår iaf inte med frambenen och har sig.
Idag var jag iväg och köpte två spånbalar. Skulle behöva ta med släpkärran så jag får med mig flera men har varken pengar eller lust till det nu. Måste snart köpa hem mer hö och hösilage också och behöver lite nya sommardäck till bilen osv, men det ska ju vara lite rullians på penarna ;) Iaf så fick pojkarna nöja sig med att bli avborstade idag och roligare än så blir det nog inte förän på måndag för nu ska jag snart jobba 12 timmars natt helg.
Den här spindeln satt på Zorros boxdörr, den var ganska stor ändå =/

2 kommentarer:

  1. Å fyyyy va du tvungen å ta kort på den me blää
    hälsningar moster

    SvaraRadera