måndag 28 mars 2011

Underbara dag !

Hästarna var helt underbara idag. Athlas och jag tog en promenad och skulle kolla om en ridväg var ridbar utan broddar eftersom jag var så himla duktig och skruvade ur dom på Zorro för några dagar sen. Den var ganska så isig men Athlas skötte sig över förväntan. Hade räknat med att han skulle vara stressad bara för att Zorro var kvar hemma men han han var lugn och talbar :) Vi mötte en tjej som var ute och gick och hon log lite. Han drar blickar till sig när man är ute och går, kanske för att folk inte förväntar sig det, vad vet jag :P
Zorro och jag klickade lite i hagen och han tyckte verkligen att det var roligt, vi gjorde inge avancerat men försökte få han att ställa hoven på träklossen men han fattade bara att han skulle lyfta hoven men inte vart han skulle sätta den så jag fick hjälpa honom några gånger och sen gav jag mig. Kändes himla bra och ge var och en lite ensam tid, speciellt Zorro då det var ett tag sen och Athlas ska ju alltid ta sån plats. Så den här dagen har varit helt perfekt. Imorrn är vi dock lediga från varandra för då ska jag till farmor och farfar i söderhamn :)
Slänger upp en bild jag tog för några dagar sen när jag hade med Athlas som handhäst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar