tisdag 29 juni 2010

Är inte så väldigt aktiv här för det känns som att det inte finns så mycket att skriva när man rider igång sin häst. Eller ? Zorro fick sig en tur med Emma igår på ca 1 timme, jag jobbade dubbelt så jag kunde inte rida och det var ju skönt att Emma ville hjälpa mig och rida honom då.
Athlas fick vila så han kunde smälta söndagens utflykt till ridhuset. Det var verkligen kul där och det gav mig en nytändning igen så nu är jag rätt taggad på att greja med hästarna.
Idag fick dock både Athlas och Zorro nöja sig med lite borstning. Okej, klickade lite med Athlas innan utsläpp igen och man ser verkligen hur han lyser. Han gick lös både till och från stallet. Ska börja klicka med Zorro också istället för som jag gjort innan och se om han blir lite gladare. Tycker för tillfället att jag saknar glöden i hans ögon.
Det har varit rätt mycket knott och skit nu senaste veckan och hästarna har varit väldigt irriterade då dom blir bitna i öronen så idag fick Zorro och Nisse en varsin mössa. Ska nog häva mig iväg till hööks på torsdag och köpa en till Athlas också. Han verkar inte så irriterad men det kan nog vara skönt för han med. Får väl köpa med några påsar godis också, det går ju åt en hel del så jag är väl hööks främsta hästgodis handlare ;) haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar