fredag 23 april 2010

Lastträning

Finns ju inte så överdrivet mycket att göra med Zorro nu när han tappat tre skor. Så idag tog jag mig lite tid och skulle lastträna. Utan massa folk, utan stress och utan massa press, med ett mål att stå med alla fyra fossingar på rampen. Provade att ha repgrimman och stå och peta på han med en körpisk. Trodde han skulle bli jättestressad och kasta sig och att jag skulle tappa tålamodet och bli förbannad. Men jag höll mig oväntat bra faktiskt. Helt exemplariaskt till och med ! Ella var med nästan hela tiden och kom med förslag och idéer och höll mig sällskap. Sen hjälpte hon mig att stå och dutta Zorro på rumpan med körpisken. Och efter ett tag så stod han med alla fyra där han skulle. Fick stå där ett tag, helt lugn och avslappnad innan jag backade ner honom och sen började vi om. Dröjde inte lång tid innan han stod likadant igen. Det började regna rätt mycket så vi gav oss där. Men jag är nöjd idag i alla fall. Ska försöka lite om en vecka igen, allt blev ju så mycket lättare nu när jag har egen bil med drag, så jag bara behöver fixa transport.

1 kommentar:

  1. Hej! Okej, nä han har ju inte haft besvär av det tidigare, men nu när det blivit allt mer soligt på dagarna så har han fått gå utan täcke (är helklippt), men och det känns som det hänger ihop med det, att han har blivit kall, för jag läste nånstans att det hjälper lite om dom håller sig varma över ryggen. Men jag vet inte. Ska ta utt Jill som gick på kvinnersta, så ska hon få titta på honom.

    Hur går det för dig, hittar du nån häst? :)

    SvaraRadera